2021.05.04. 12:00 anemic royalty

London örülni fog

 

 London örülni fog

Tragikomédia egy felvonásban

 

Helyszín: Egy multinacionális cég, a MEGABUMM üvegtárgyalója

Résztvevők:
James Harrison Vice President
Fux Antal Executive Vice President
Bézs Nikolett HR Service Director 
Özvegy Tálas Imréné Jolán, takarítónő

Dátum: Napjainkban

Egy kerek asztalnál ül Fux Antal és Bézs Nikolett egymás mellett, velük szemben, jó pár székkel messzebb, az asztal másik végében egyedül özvegy Tálasné.


Fux Antal: Kezdjük el, James írt Skype-on, hogy késik, nekem meg van még egy board meetingem, egy price meetingem, össze kell tennem egy power pointot a key account managereknek. Szóval azért jött vagyunk itt, hogy egy igen fontos, a cég sorsát befolyásoló topicot vitassunk meg. A sessiont én vezetem, Fux Antal, Executive Vice President, résztvevők Bézs Nikolett HR Service Director, James Harrison Vice President, illetve Tálasné, takarítónő. Mint azt mindenki tudja, a múlt héten egy botrányos dolog történt. A vezetőségi mosdóban a kézmosóból kifogyott a folyékony szappan. Azt gondolom...

Beesik az ajtón James Harrison, gyorsan leül.

James Harrison: Sorry, csák, a forgálom... dugás volt a belvárosbán…
Bézs Nikolett: Az dugó, James...
James Harrison: Tessék?
Bézs Jolán (zavartan) Örülök, hogy itt vagy!
Fux Antal: Körünkben foglal tehát helyet az ügy kirobbantója, Tálas Imréné...
Özvegy Tálasné: Özvegy Tálas.
Bézs Nikolett: Részvétem.
Fux Antal: Szóval Özvegy Tálas Imréné Törő Borika, aki…
Özvegy Tálasné: Jolán vagyok.
James Harrison: Részvétem.
Fux Antal: ...Jolán, akit mint Senior Cleaning Manager foglalkoztatunk...
Özvegy Tálasné: Hogy mit tetszik mondani?
Bézs Nikolett: Takarítónő...
Fux Antal: Tehát, akit takarítónőként foglalkoztatunk. A MEGABUMM egy makulátlan hírnevű multinacionális vállalat, ami nem engedheti meg magának, hogy hibázzon. Ha egy ilyen ügynek híre megy, akár le is húzhatjuk a rolót. Jolán, mit tud erre mondani?
Özvegy Tálasné: A rolóval várjanak, még nem pucoltam le…
Fux Antal: Úgy értem mit tud felhozni a mentségére?
Özvegy Tálasné: Hát... nem volt rá időm.
Fux Antal: (jegyzetel) Hm.... tehát timing problémái vannak.
Özvegy Tálasné: Hogy mi kérem?
Bézs Nikolett: Időbeosztás.
Özvegy Tálasné: Ja. Nincs én nekem azzal gondom, csak egyszerűen nem jut időm mindenre...
James Harrison oldalra: Timing problémá lesz válóban.
Fux Antal: Hogyhogy nem volt rá ideje?!
Özvegy Tálasné: Tetszik tudni, én elkezdem csinálni, de nagy ez az irodaház, nem végzek mindig mindennel.
Fux Antal jegyzetel: Timing probléma, nem kérdés. Milyen szoftvert használ?
Özvegy Tálasné: Öööö... a felmosásra tetszik gondolni?
Fux Antal: Nem. Milyen segédprogramja van a munkájához?
Özvegy Tálasné: Micike a beszerzési osztályról szokott segíteni...
Bézs Nikolett: Micike? (oldalra súg) Konspiráció…!
Fux Antal: És milyen beosztásban van ez a Micike?
Özvegy Tálasné: Ő is takarít...
Fux Antal: Rendben, értem. Tehát semmilyen szoftvert nem kapott amikor belépett a MEGABUMM-hoz? Írt erről memót a felettesének?
Özvegy Tálasné: Most mire is tetszik gondolni?
James Harrison: Nem hásznál contact report?
Özvegy Tálasné: Hangyaölő port szoktam használni… tetszik tudni a lízingeseknél jönnek a konyhában a cukorra mint az ördögök… Mondtam én, hogy édesítőszert használjanak, de beszélhetek én nekik.
Fux Antal: Tehát nem jelezte senkinek a problémát? Ez komoly hiba! Milyen gyakran töltötte fel a szappantartót?
James Harrison:  Volt ennek á processnek deadline? 
Özvegy Tálasné: Semmiféle lány nem volt, egyedül csinálok én mindent, bár a derekam már nagyon hasogat... mondtam is Micinek, hogy több túlórát nem vállalok be.
Fux Antal: Jó, nincs erre időm, ma még lesz 2 kick off meetingem. Honnan tudta, mikor kell újratölteni azokat a bizonyos kézmosókat?
Özvegy Tálasné: Hát kérem, amikor láttam, hogy kifogyott.
Fux Antal: Csak akkor? Ugye, ugye... Csak akkor tett lépéseket, amikor a baj már bekövetkezett! Ez hiba. Milyen dokumentumban vezette a folyékony szappan adagolását? Excel, Google docs?
Özvegy Tálasné: Van egy kockás füzetem, abba be szoktam írni, hol takarítottam...
James Harrison: És ezt a főnöke is bármikor láthátta a neten keresztül?
Özvegy Tálasné: Anetten keresztül?
Bézs Nikolett: Mondjuk Google Drive? Mond ez Önnek valamit? 
Özvegy Talásné: Olyasmi mint a McDrive? A kisunokám ott dolgozik!
Fux Antal:  Nem, mi a számítógépre gondoltunk.
Özvegy Tálasné: Ó, nem számítok én a gépekre, a két kézemmel megoldok én mindent! Mindig mondta nekem a megboldogult uram, hogy nincs az a masina, ami úgy kitakarítaná Domestosszal a sarkokat, ahogy én.
James Harrison: Tehát ákkor megoszthatóak voltak á feljegyzések vagy sem ?!
Özvegy Tálasné: Hát, néha Micike is írt bele.
James Harrison: Céges laptopja ván?
Özvegy Tálasné: Olyanom sincs... de van ez az új duplasoros felmosórongyom, azzal csodákra vagyok képes.
James Harrison: Okostelefon?
Özvegy Tálasné: Van egy telefon a raktárban, de annyira okosnak nem mondanám…már csörögni sem tud…
James Harrison: Nézze, komoly szankcióra számíthát.
Özvegy Tálasné: És az fáj?
Fux Antal: Attól függ. Mennyit is keres Ön?
Özvegy Tálasné: 70 ezret, de van hogy, bevállalom a kifőzdét is, és akkor  felmegy 75-ig.
James Harrison: Nézze Jolán, a válság mindenkit elért, még minket is. (Körbemutat) Nékem például a magángépem benzinköltségét csökkentették, Ántal skóciai vadászházán osztoznia muszáj a helyi kollégákkal, és Nikolett Mini Morrisa sem az igényelt színben készült el! Ez gondolom Önt is felháborítja, és láthátja, mi nem olyán cég vágyunk, ahol a fejétől bűzlik a szamár.
Fux Antal: Azt úgy mondják jól, hal…
James Harrison:
Tessék?
Fux Antal (
kissé ijedten) Jól hall.. itt téged mindenki James…… folytasd kérlek…
James Harrison: Az a kérdés, most mi legyen Önnel...
Özvegy Tálasné: Hát tessék elengedni, a marketingeseknél ki kell takarítanom a wc-t. Tele van mindig csikkekkel…
Fux Antal: Költői kérdés volt. A londoni már tud problémáról, és jött is feedback.
Özvegy Tálasné: Ő fog helyettem takarítani?
Fux Antal: Nem, de sajnos el kell Önt bocsátanunk. A hibája mellett a fizetését is magasnak tartották. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy elinduljunk a lejtőn.
Özvegy Tálasné: Most ki tetszik rúgni? Ha már tudták előre, miért hívtak ide be most?
Fux Antal: Az e-mail már elment Londonba, ez a processz.
Özvegy Tálasné: És miért ment oda?
Fux Antal: A lényeg: azonnali hatállyal felmondunk Önnek. Kifáradhat, Borika.
Özvegy Tálasné: kifelé Hát, megyek én…Viszont látásra! … de Jolán vagyok.
James Harrison: Részvétem.
A takarítónő kimegy.

Fux Antal: Ilyen kemény menetre számítottam, de megoldottuk!
Bézs Nikolett: Valóban, de úgy jártunk el, ahogy kell.
James Harrison: Ez profi munká volt!

Ekkor James Harrison véletlenül leönti magát a kávéval, mindene kávés lesz.

James Harrison: Oh fuck!
Fux Antal: Semmi baj James..., mindjárt szólok a takarítónőnek!
Bézs Nikolett: De hiszen… most rúgtuk ki.
Fux Antal: Valóban. Akkor gyorsan szóljunk..... (Beszól a telefonba)
Mónika! Szóljon az IT-nak, hogy tegyenek fel a webre egy job applicationt, hogy Senior…. Sőt! … Junior Cleaning Managert keresünk.
(Többiek felé) Juniort... spórolunk... London örülni fog.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sendupcomedy.blog.hu/api/trackback/id/tr166752633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása