Itt a tavasz, dagad a .... na jó, ezt most nem fejezem úgy be, ahogy a népi rigmus...
Nyílnak a virágok, zümmögnek a méhek, épül a 4-es metró... Kezdem azt gondolni, hogy az egész 4-es metró nem is egy metróvonal lesz, hanem egy turisztikai látványosság! A metróvonalak Hudinije. Budapest és Magyarország jelképe. Mert lássuk be, szép a Vár, a Parlament meg a Lánchíd, de egyik sem olyan erős emblémája a városnak, mint például az Eiffel-torony Párizsnak. Arra gondoltam, hogy talán ez a 4-es metró ilyen lesz nekünk, csak a plebsz még nem tud róla. És mennyivel hosszabb annál az uncsi kis vastoronynál!
Először is, mivel ugye bazi hosszú, így az érdeklődő turistáknak nem kellene sorba állni, mindenkinek jutna hely bőven. Mondjuk kilométerenként lenne egy belépő kapu, ahol kedves, 32 fogú és signal mosolyú jegyszedő modellek várnák a bejutásra váró turisták millióit. Családoknak, 25 fő feletti csoportoknak és nyugdíjasoknak kedvezmény, illetve ajándék fröccsöntött iránytű. Természetesen az ojjjektumra egy külön erre az alkalomra alapított őrző-védő cég alakulna. Megérné. Emellett a teljes területet be kellene kamerázni, hogy nehogy egy vödör bitumen vagy akár csak egyetlen vasdarab is eltűnjön. A bekamerázási tender győztesének is megérné. Gondoljunk csak bele, bármilyen csúszás (értem ezalatt, hogy a következő évezredre készül el) ráfogható a turistákra. „ Ö... az van, hogy mi... izé rendesen haladtunk volna... de az a sok vakú, meg hogy kerülgetni kell sóderes kocsival a japókat.....” Megértő hallgatóság.
Természetesen indulnának 4-es metrónéző buszok, külön taxijáratok, konflisok és tuc-tucok. Külön lehetne idegenvezetőket alkalmazni, akik leplezetlen izgalommal mutatnák be az emberi alkotóképesség eme káprázatos csodáját, ami csupán a rosszul kitöltött nevezési lap miatt nem kerül a világ 7 csodája közé. És innentől kezdve minden egyes külföldi, Magyarországról vagy Budapestről szóló média megjelenés esetében a 4-es metró huncutul be nem fejezett járatai jelképeznék hazánkat. Egy büszke város büszke szülöttje. Egy hosszú alagút, melyek mellett nemzedékek nőnek fel... És várják, hogy mi lesz belőle...
És még mennyi, ki nem aknázott lehetőség? Pólók (pl. 4-es metró vagyok, nem turista), kitűzők, hógömbök, törölközők, papucsok, kis legómetrók, mind-mind 4-es metró emblémájával. Fúrópajzs formájú torták, alagút formájú marcipánok. Díszkivilágítás éjjel, Bono által szervezett segélykoncert a Duna alatt. Rally verseny a Móricz és a Keleti között – de ezúttal nem a 7-es busszal. Természetesen Forma 1-es futam, ahol Palik László egy metró szerelvénnyel veszi fel a versenyt Alonso Ferráriával, Bessenyei Péter meg berepül a Rákóci téri megálló építési területén, és ki tudja, hol áll meg... A 2078-as olimpia megnyitó potenciális helyszíne.
David Copperfield eltűnteti a Keleti-pályaudvarnál található építési területet, David Merlini megeszik egy fúrópajzsot. Kalandtúra az építési területen, exkluzív, nehezített golfpályák, paintball, modern kazamaták, embervadászat. A lista végtelen, csak az emberi képzelőerő szabhat határokat.
Mennyi mindenre lehetne alkalmas a mi 4-es metrónk.
Ki tudja, talán egyszer a messzi-messzi jövőben metrózni is fogunk tudni rajta...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.